fitness-3167418_1280

Všichni vědí jak zdravě jíst, ale nikdo to nedělá

Nedávno jsem zjistila, že teoreticky jsou všichni odborníci na hubnutí. Každý ví jak jíst, co jíst, kdy jíst, ale skoro nikdo se tak v bežném životě nechová.

A přitom je to tak jednoduché!

Mnoho lidí zapomíná, že při hubnutí se musí jíst

Většina z vás by možná řekla, že když hubneš, musíš se maximálně omezit, nefunguje to tak.

I při hubnutí tělo potřebuje všechny tři základní složky potraviny – bílkoviny (15 %), sacharidy (60 %) i tuky (25 %). Nevynechávejte žádnou z těchto složek, tělo bude hladovět a požadovaný efekt dlouhodobého a travalého hubnutí se nedostaví.

A základní pravidla, která hodně pomohou?

  • Jezte 5-6x denně, pravidelná strava zaručí správné dodávání energie. Tělo nebude tak lačné po sladkostech a jiných pochutinách.
  • Nepřejídejte se, jezte střídmě, bez velkých výkyvů. Vyřaďte z jídelníčku sladkosti, tučná, mastná a smažená jídla.
  • Začněte svůj den kvalitní snídaní, plátek celozrného chleba a vejce, zelenina. Zapijte to zeleným čajem, kvalitním zdrojem antioxidantů.
  • Nezapomeňte, že největší jídlo je oběd – ideálně tvoří 30 % denního příjmu energie a mělo by obsahovat všechny základní složky (např. maso, sacahridy ve formě těstovin, brambor, zeleninu).
  • K večeři si dopřejte bílkoviny a malé množství sacharidů (např. zeleninový salát a šunku nebo tuňáka).
  • Ovoce jezte jen dopoledne – je to zdraj cukrů a energie
  • Nepijte slazené nápoje, je to zbytečný zdroj energie

Zařaďte těchto pár jednoduchých principů do běžného jídleníčku a brzy ucítíte změnu.

Comments are closed.