IMG_2401

Ryby jsou zdravé a proč vlastně?

Už jste jistě slyšeli, že jíst ryby je zdravé. Ale ne a ne si vzpomenout, proč vlastně?

Ryby bychom měli jíst dvakrát za týden. Jejich maso obsahuje kromě vitaminů B12, vitaminu D a A i kvalitní a plnohodnotné bílkoviny, jód a omega-3 mastné kyseliny. Pozor ale na to, abyste o tyto látky zbytečně nepřišli. Nejlepší je jíst rybu s s kůží nebo ji stáhněte až těsně před jídlem, nikoli před tepelnou úpravou.

A proč tedy na ryby v pravidelném jídelníčku nezapomínat?

  • Pro štíhlou linii

Ryby jsou méně tučné než vepřové nebo hovězí maso,  obsažený jód navíc pomáhá kromě jiného i štěpit tuky. Je to zdroj kvalitních bílkovin.

  • Proti vráskám a stárnutí

Ryby jsou pro svůj obsah vitaminů, minerálů a zdravých tuků ideální pro udržení pružné pokožky bez vrásek. Podílí se na tom hlavně obsažený rybí tuk, fluor a zinek.

  • Při plánování rodiny

Zinek obsažený v rybách zvyšuje u mužů plodnost a tvorbu spermií. V těhotenství je pak zásadní dostatečný přísun jódu.

  • Pro pohodu a pocit štěstí

Konzumace ryb může zlepšovat náladu – obsahují vitamin B12, který se stará o zdraví nervového systému, ale i dostatek železa, které je velmi důležité pro tvorbu serototinu, hormonu dobré nálady.

  • Pro pevné kosti

Při nedostatku vitaminu D trpí vaše srdce, ale hlavně kosti. Jestli je tedy chcete mít pevné a nebát se ostreoporózy, dopřávejte si právě maso z ryb, které je jeho dobrým zdrojem. Ideální je zvolit lososa, makrelu, tuňáka nebo konzervu sardinek.

  • Pro zdravé srdce

Maso ryb obsahuje velmi žádoucí omega-3 mastné kyseliny, více je jich v mořských rybách. Rybí tuk snižuje pravděpodobnost vzniku krevní sraženiny a infarktu, chrání srdeční sval před arytmií.

Tags: No tags

Comments are closed.