cupcakes-690040_1280

Přemíra cukrů během svátků? A rozumíte jim vůbec?

Jistě znáte pojmy jako tuky, proteiny a sacharidy. Cukry patří do kategorie sacharidů.

Stále se opakující otázky – co jsou dobré a špatné sacharidy, žádné sacharidy nebo hodně sacharidů?

Co všechno jsou vlastně sacharidy? Patří mezi ně vše co je sladké – dorty i ovoce nebo škrobové – těstoviny, pečivo i brambory.

Jednoduché cukry

Součástí jídelníčku každého z nás je spousta potravin, které obsahují značné množství jednoduchých sacharidů. Ale co to znamená?

Že si na výborném dortu od babičky sice velice pochutnáme, ale naše tělo cukr ihned stráví, přemění na energii a nás po chvíli opět zachvátí svíravý pocit hladu.

Jednoduché cukry jsou obsaženy například:

  • ve sladkostech,
  • slazených nápojích a džusech,
  • v pečivu,
  • v průmyslově vyráběných potravinách,
  •  v dietně vypadajících instantních polévkách, omáčkách nebo dochucovadlech.

Řada těchto potravin navíc také obsahuje značné množství tuku, což neodmyslitelně také vede k nárůstu naší hmotnosti. A to přece nechceme. 

Při dlouhodobé a nadměrné konzumaci jednoduchých sacharidů u sebe můžete pozorovat nárůst váhy, po právě proběhlých svátcích to cítíme snad všichni!

Takže vykročme do nového roku s předsevzetím, že omezíme jednoduché cukry a pustíme se společně do boje s nadváhou! 

Tags: No tags

Comments are closed.